~Ahlan_wasahlan~
this site the web

Bismillahirrahmanirrahim.. Selamat datang ke blog liz serikandi

:: Kalaulah..

KALAULAH..
Daripada Abu Hurairah r.a bahawa Rasulullah s.a.w pernah bersabda:

”Mukmin yang kuat lebih disukai oleh Allah daripada mukmin yang lemah. Namun pada kedua-duanya ada kebaikan. Berjaga-jagalah terhadap perkara yang boleh mendatangkan kebaikan kepada engkau, pintalah pertolongan daripada Allah. Sekiranya engkau ditimpa sesuatu musibah, maka jangan engkau berkata: ”KALAULAH aku lakukan begini maka sudah pasti lain yang berlaku. Tetapi katakanlah:”Itu merupakan takdir Allah dan Dia melakukan apa yang dikehendaki-Nya, sesungguhnya ‘KALAU’ akan membukakan pintu amalan syaitan.” 
(Riwayat Muslim)





Maka,
Jikalau tidak aku ke sana saat ini,
Adakah lebih baik pula aku di situ? 

Maka,
Jikalau aku tidak bahagia di sana nanti,
Apakah lebih tenteram aku di situ? 

Maka,
Jikalau aku tidak selamat sewaktu di sana,
Apakah lebih terjamin aku di situ? 


Astaghfirullah hal azim..
Sesungguhnya rezeki Allah ada dimana-mana,
Dan nescaya Dia kurniakan kepada siapa yang dikehendakiNya.

Maka,
Bersyukurlah apa adanya,
Dengan rezeki yang telah Dia kurniakan di saat ini,
Dengan sebaik-baik kesyukuran,
Alhamdulillahi rabbil alamin~



0 comments:

Post a Comment